دلایلی یک خوشبینی زودهنگام
10096
چرا باید به کالدرون امیدوار باشیم؟
29 مرداد 1398
237
ایرانی
شکل دیگرش این بود که کالدرون توقع هواداران را پایین بیاورد و از سختی کار با یک تیم چشم و دل سیر و اشباع‌شده سخن بگوید

روزنامه گل- لیگ نوزدهم از پنجشنبه آغاز می‌شود و طبعا برای قضاوت گابریل کالدرون بهتر است تا آن زمان و بلکه چند هفته بیشتر منتظر باقی بمانیم. با این همه اما، مربی آرژانتینی سرخپوشان در همین مدت زمان آماده‌سازی پیش‌فصل نشانه‌های روشن و امیدبخشی بروز داده است. اولین نکته‌ای که در مورد کالدرون جلب توجه می‌کند، مسوولیت‌پذیری بالای اوست. گابریل همین چند ساعت پیش در جمع خبرنگاران تکرار کرد: «می‌دانم مربیگری چه تیمی را پذیرفته‌ام. می‌فهمم که ما سه سال قهرمان بوده‌ایم و هدایت این تیم چقدر کار سختی است، اما از این مسوولیت شانه خالی نمی‌کنم. هیچ دلیلی ندارد که دنبال قهرمانی چهارم نباشیم، هرچند همه ایران بخواهند آن را از ما بگیرند.»

شکل دیگرش این بود که کالدرون توقع هواداران را پایین بیاورد و از سختی کار با یک تیم چشم و دل سیر و اشباع‌شده سخن بگوید. او اما نشان داد مرد جنگ است. به علاوه کالدرون شدیدا «کاری» است. همین که در این سن و سال تک‌تک آیتم‌های تمرینی را در کنار شاگردانش پشت سر می‌گذارد، نشانه‌ای از عطش او برای کار کردن است. این مربی نیامده که زود برود. او موقع قرارداد بستن هم این نکته را نشان داد؛ جایی که حق استعفا در ده هفته اول را از خودش سلب کرد و نوشت که اگر تا نیم‌فصل برکنار شود، فقط نیمی از دستمزدش را خواهد گرفت، نه همه آن را.

دیگر خصلت نیکوی کالدرون، حرمتی است که او به بازیکنانش می‌گذارد. لحن حرف زدنش در مورد کنعانی‌زادگان همانقدر محترمانه است که واژگانش در مورد جلال حسینی آمیخته به ادب و احترام به نظر می‌رسد. به علاوه بازیکنان تیم از تواضع فراوان و نیز تنوع تاکتیکی تمرینات کالدرون سخن می‌گویند. با این حساب شاید پرسپولیسی‌ها از نظر جانشین برانکو شانس آورده باشند؛ هرچند همچنان باید منتظر آغاز لیگ ماند و دستپخت همبازی مارادونا را در زمین دید. پیش‌بینی شما از عملکرد این مربی در پرسپولیس چیست؟


تازه ترین خبرها