سروش بدنی آماده است و فوتبالی هم احتیاج به تعریف ندارد
10072
محمدی مهر: امسال دنبال موفقیت در هر سه جام هستیم
27 مرداد 1398
237
ایرانی
فرشاد محمدی مهر بازیکن تیم شهر خودرو معتقد است که حضور بانوان در استادیوم‌ها مشکلی پیش نخواهد آورد و حتی به بهتر شدن فضا هم کمک می‌کند چون وقتی خانواده‌ها به ورزشگاه بیایند مردم بیشتر رعایت می‌کنند و کمتر فحاشی می‌کنند.

روزنامه گل - برای این کار می‌شود ابتدا به‌صورت آزمایشی در چند استادیوم این طرح را اجرا کنند تا حداقل امتحان کرده باشند و بعد به‌صورت کامل ورود بانوان را آزاد اعلام کنند.


از روند آماده‌سازی تیمتان برای حضور در فصل جدید راضی هستی؟


آماده‌سازی ما خوب بود و از روزی که آمدیم چند تا بازی دوستانه خوب داشتیم. شرایط تیممان به لحاظ بدنی و فوتبالی خوب است. تیم هم زیاد تغییر نکرده و ما هم که جدید آمده‌ایم جو طوری بود که خیلی راحت توانستیم با بقیه بچه‌ها هماهنگ شویم چون در تیم ما جو صمیمانه و خوبی وجود دارد.


استقبال بازیکنان از شما چطور بود؟


خیلی خوب بود و واقعاً احساس راحتی می‌کردم. در تیم ما همه باهم رفیق هستند و جو بسیار صمیمانه است و همه باهم خوب هستند.


بازی‌های تدارکاتی که داشتید چقدر به هماهنگی شما کمک کرده است؟


خیلی به ما کمک کرد. اوایل زیاد هماهنگ نبودیم و طبیعی هم بود. اوایل نقطه‌ضعف‌هایی داشتیم اما کادرفنی روی آن‌ها کارکرد و بهتر شدیم و الان در شرایط خوبی هستیم و برای شروع لیگ آماده‌ایم.


چه تصوری از اولین بازی تیمتان مقابل پیکان در تهران دارید؟


ما با پیکان بازی دوستانه انجام دادیم اما بازی دوستانه با لیگ خیلی فرق دارد. این بازی شرایط خودش را دارد و ما هم صد در صد آماده‌ایم تا در تهران به مصاف پیکان برویم.


پیکان را در بازی دوستانه چطور تیمی دیدید؟


تیم خوبی است و نسبت به پارسال چند تا مهره خوب گرفته‌اند و بهتر شده‌اند و مطمئناً کار راحتی نداریم به‌خصوص اینکه بازی در خانه حریف هم هست.


در تهران چه هدفی را مقابل پیکان دنبال می‌کنید؟


ما امسال می‌خواهیم بهتر از پارسال باشیم. شهر خودرو پارسال خوب کارکرد و امسال دنبال پیشرفت بیشتر هستیم و نتایج بهتری نسبت به پارسال بگیریم. ما به تهران می‌آییم تا مقابل پیکان لیگ را باقدرت شروع کنیم.


سروش رفیعی هم به تیم شما اضافه شد. در مورد حضور او چه نظری داری؟


سروش احتیاجی به تعریف من ندارد و جو تیم ما هم یک‌جوری است که هرکسی می‌آید با بچه‌های تیم احساس صمیمیت می‌کند. بچه‌های تیم باهم خیلی خوب هستند و همه راحت هستیم. سروش هم خیلی حرفه‌ای ‌است و اخلاقش خوب است و باهمه بچه‌ها جور شده است.


سروش رفیعی از آمادگی لازم برخوردار هست؟


خوب است و ازنظر بدنی شرایط خوبی دارد. ازنظر فوتبالی و فنی هم همه می‌دانند سروش چطور بازیکنی است و نیاز به گفتن من نیست.


امسال شهر خودرو چه اهدافی را دنبال می‌کند؟


ما امسال تلاش می‌کنیم تا نسبت به پارسال موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم. پارسال شهر خودرو خوب کارکرد و نتیجه گرفتند و امسال می‌خواهیم موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم و در هر سه جام نتایج خوبی بگیریم.


امسال مدعی قهرمانی هستید؟


تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از پارسال نتایج بهتری بگیریم چون تیم ما این پتانسیل و توانایی را دارد و تلاش می‌کنیم تا به موفقیت‌های خوبی برسیم.


کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی در فصل جدید می‌بینی؟


امسال فکر می‌کنم شرایط در لیگ سخت‌تر باشد چون سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور، استقلال و پرسپولیس تیم‌های خیلی خوبی دارند و هزینه زیادی هم کرده‌اند و مدعی هستند. در کنار آن‌ها ما هم تلاش می‌کنیم تا مدعی باشیم.


تأخیر در شروع لیگ اذیتتان نکرد؟


فکر کنم این مسئله همه را اذیت کرد چون بلاتکلیف و سردرگم بودیم. ما تمرین می‌کردیم و بازی دوستانه انجام می‌دادیم اما نمی‌دانستیم لیگ چه زمانی شروع خواهد شد. هر تیمی برای آماده‌سازی خودش برنامه‌ای ‌دارد و آن برنامه را بر اساس شروع بازی‌ها تنظیم می‌کند اما چون شروع لیگ تاریخ نداشت همه سردرگم بودیم.


این تأخیر در شروع لیگ در ادامه فصل باعث فشردگی بیش‌ازحد بازی‌ها نمی‌شود؟


بله، می‌شود. ما هم در لیگ و جام حذفی هستیم و هم باید در آسیا بازی کنیم. به‌هرحال این فشردگی هست و امیدوارم این سخت‌گیری‌هایی که کردند به کیفیت لیگ کمک کند اما فکر نکنم در یک سال بشود همه‌چیز را درست کرد. به‌هرحال قدم خوبی بود اما زیرساخت‌های ما مشکل دارد و همه‌چیز فراهم نیست و زمان می‌برد و به‌مرورزمان درست می‌شود.


در مورد حضور بانوان در استادیوم‌ها که فیفا روی آن تأکید دارد چه نظری داری؟


فکر نکنم اگر بانوان به ورزشگاه‌ها بیایند مشکلی پیش بیاید. بانوان در سطح جامعه همه‌جا هستند و فقط در استادیوم‌ها نباشند؟ بانوان بیایند مشکلی پیش نمی‌آید و به‌صورت آزمایشی جایگاه‌های مخصوص برای خانم‌ها در نظر گرفته شود تا به ورزشگاه بیایند و حداقل امتحان کنند و در چند شهری که زیرساخت‌های بهتری دارند آزمایشی بیایند. حضور بانوان در استادیوم‌ها به کیفیت لیگ هم کمک می‌کند چون بازیکن جلوی خانواده‌اش انگیزه بیشتری دارد. در اروپا می‌بینیم که خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها هستند و مشکلی هم پیش نمی‌آید و به بازیکنان خودشآن‌هم انگیزه بیشتری می‌دهند.


فکر می‌کنی چرا عده‌ای ‌با حضور بانوان در استادیوم‌ها مشکل دارند؟


شاید به خاطر این باشد که بعضی از ورزشگاه‌های ما امکانات و زیرساخت ندارند و در بعضی از بازی‌ها اتفاقاتی می‌افتد و ترس آن‌هم باشد اما فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید چون کسی جلوی خانواده خودش فحش نمی‌دهد و جو استادیوم‌ها بهتر می‌شود.

 

مهدی نوری

 


تازه ترین خبرها