یک سلیقه خاص، بدون گزینه جانشینی
10015
چرا استقلالی‌ها باید دودستی استراماچونی را بچسبند؟
25 مرداد 1398
391
ایرانی
يقين بدانيد جانشين احتمالي استراماچوني خيلي زودتر از حد انتظار از تغييرات وسيع تيم و سياست‌هاي نقل‌وانتقالاتي باشگاه گله خواهد كرد

بانک ورزش- در شرايطي كه استقلالي‌ها آرام‌تر از هميشه مشغول آماده‌سازي پيش‌فصل بودند، ناگهان تهديد جدايي استراماچوني مثل يك زلزله اركان باشگاه را تكان داد. او چند روز پيش 48 ساعت از باشگاه وقت خواست تا در مورد ادامه همكاري‌اش با استقلال تصميم بگيرد؛ مهلتي كه با سازش موقت طرفین به پایان رسید، اما نشان داد مربی ایتالیایی اهل اتخاذ تصمیمات جنجالی و ناگهانی است. با اطلاعات ناقصي كه وجود دارد، تحليل كردن رفتار استراماچوني آسان نيست، اما حتي اگر يك درصد احتمال بدهيم كه دیر یا زود به هر دلیلی آب مربي ايتاليايي با آبي‌ها به يك جوي نرود و او خيلي زودتر از موعد استقلال را ترك كند، مديران اين باشگاه با يكي از دشوارترين بحران‌هاي ساليان اخير مواجه خواهند شد؛ جايي كه مطلقا جانشين فوري و مناسبي براي استراماچوني در دسترس نيست.

فرهاد مجيدي و دو مشكل

پيش از شروع فصل جديد از امير قلعه‌نويي به عنوان گزينه اصلي هدايت استقلال در ليگ نوزدهم ياد مي‌شد، اما آبي‌ها دنبال مربي خارجي رفتند و امير هم قراردادش را با سپاهان تمديد كرد. پرويز مظلومي هم گزينه‌اي است كه هر ساعت از شبانه‌روز و تحت هر شرايطي مي‌توان پيشنهاد حضور در استقلال را به او داد و مطمئن بود كه مي‌پذيرد(!) اما قطعا هواداران به آساني با چنين انتخابي كنار نخواهند آمد. آخرين تجربه حضور مظلومي در استقلال به ليگ پانزدهم و شكست دردناك 4بر2 برابر پرسپوليس برمي‌گردد كه بزرگترهاي تيم را وا داشت شبانه به خانه فرهاد مجيدي بروند و از او بخواهند جاي مظلومي را در استقلال بگيرد! خود فرهاد هم البته مي‌تواند گزينه باشد، اما دو نكته اساسي وجود دارد؛ نخست اينكه مجيدي در حال حاضر سرمربي تيم المپيك ايران است و رها كردن اين تيم براي گرفتن يك پست باشگاهي مي‌تواند نوعي «خيانت ملي» تلقي شود. نكته دوم هم اينكه مجيدي با وجود ابراز علاقه علني‌اش براي ادامه كار به عنوان سرمربي استقلال، از سوي مديران اين باشگاه رانده شد و بنابراين آغاز همكاري مجدد بين دو طرف دور از ذهن خواهد بود.

تيمي كه با سليقه «خاص» بسته شد

از ما خرده نگيريد. فقط داريم در مورد احتمالات حرف مي‌زنيم. شايعه استعفاي استراماچوني را هم خبرنگار ايتاليايي مطرح كرد و استثنائا رسانه‌هاي ايراني نقشي در شكل‌گيري آن نداشتند. به هر حال اما اگر زمزمه جدايي استرا به حقيقت بپيوندد، مشكل بزرگ استقلال آن است كه تيم ليگ نوزدهم آبي‌ها با سليقه بسيار خاص مربي ايتاليايي بسته شده است. در اين مدت يك دو جين بازيكن بزرگ و نامي مثل مهدي رحمتي، پژمان منتظري، اميد نورافكن، روزبه چشمي، طارق همام، گادوين منشا و حتي روح‌الله باقري و آرمين سهرابيان از استقلال جدا شدند و به اين جاي اين گروه، بازيكنان جوان و جوياي نام ليگ برتري به تيم اضافه شدند. اين وضعيت براي تيمي مثل استقلال بسيار نادر است و معلوم نيست كه اگر خود استراماچوني بالاي سر تيم نباشد، مربي بعدي به همين راحتي با شرايط كنار بيايد. يقين بدانيد جانشين احتمالي استراماچوني خيلي زودتر از حد انتظار از تغييرات وسيع تيم و سياست‌هاي نقل‌وانتقالاتي باشگاه گله خواهد كرد. بنابراين شايد بهترين و امن‌ترين اتفاق براي استقلال اين باشد كه استرا سر جايش بماند و با رفع اختلافات، خودش تيم را هدايت كند.


تازه ترین خبرها