پرونده آسیا برای ما بسته شد و از حالا به بودن در جمع مدعیان فکر میکنیم
10003
مطهری: الاتحاد از بدشانسی ذوب‌آهن برای خودش شانس صعود ساخت
24 مرداد 1398
215
ایرانی
ذوب‌آهن منصوریان شاید کمی خوش‌شانس بود الان به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده بود.

روزنامه گل - شاگردان منصوریان که در بازی برگشت هر بار تکی که میزدند با پاتک حریف مواجه میشد، درنهایت بازهم با اختلاف یک گل مثل بازی رفت باختند و شانس صعود را از دست دادند. ارسلان مطهری هم همین اعتقاد را دارد و میگوید از بدشانسی ذوب‌آهن حریف عربستانی توانست برای خودش شانس بسازد. اما حالا این مهاجم معتقد است پرونده آسیا برای آن‌ها بسته‌شده و از حالا به حضور در جمع مدعیان لیگ نوزدهم فکر میکنند.


ذوب‌آهن در بازی آخر هم مقابل الاتحاد عربستان باخت و نتوانست به مرحله یک چهار نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؛ آن‌هم در یک بازی پرگل.


واقعاً حیف شد! هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت حقمان باخت نبود و به قول علی آقا (منصوریان) اگر استحقاق بردن و صعود کردن نداشتیم این‌قدر دلمان از این دو شکست نمیسوخت. در بازی برگشت که به‌هیچ‌وجه الاتحاد حرفی برای گفتن نداشت و ما با تمام قوا تنها به بردن و صعود به مرحله بعد فکر میکردیم. به‌هرحال روی یکسری بدشانسی دروازه ما باز شد و در این مسابقه واقعاً حقمان برد و صعود به مرحله بعد بود.


محمدباقر صادقی هم در این بازی همه عملکردش روی یک توپی که به‌اشتباه دفع کرد زیر سوال رفت و به‌نوعی عامل این باخت بود؟


به‌هیچ‌وجه محمد مقصر نیست و او عملکرد بسیار خوبی در این بازی داشت. صادقی در این بازی عالی کار کرد و فقط در یک صحنه مرتکب اشتباه شد و اگر بازی را دیده باشید او چندین موقعیت تک‌به‌تک را گرفت که اگر این‌طور نبود ما نمیتوانستیم باقدرت برای بردن و صعود به مرحله بعد موفق باشیم. به‌هرحال در بردن یا باختن یک تیم همه بازیکنان دخیل هستند و هیچ‌وقت نباید یک نفر را مقصر بدانیم.


یکی از خوب‌های ذوب‌آهن در آسیا در این دو بازی نتوانست پایش به گلزنی باز شود.


همیشه هدف من در هر مسابقه‌ای که کادر فنی صلاح میداند در بازی باشم این است که بهترین عملکرد را برای تیم داشته باشم. درست است که وظیفه من گلزنی است اما مهم موفقیت تیم است و اینکه بتوانم برای دیگر همبازیان خودم ایجاد موقعیت کنم. خدا را شکر در این دو بازی ذوب‌آهن نشان داد که یک نماینده شایسته برای ایران بود و اگر بدشانس نبود بازهم در مرحله بعد کارمان را به‌عنوان تنها تیم ایرانی ادامه میدهیم. به نظرم الاتحاد از بدشانسی ذوب‌آهن برای خودش شانس ساخت و به مرحله بعد صعود کرد. ذوب‌آهن گویا  با عملکردی که در آسیا از خودش نشان داد این شانس را دارد که در لیگ برتر هم یکی از مدعیان باشد.


به نظرم ذوب‌آهن شخصیت سابق خودش را به‌عنوان یکی از قطب‌های فوتبال ایران تقریباً به دست آورده و روزبه‌روز به این موضوع نزدیک‌تر میشود. تیم خوبی داریم که با هدایت منصوریان باقدرت کار را ادامه میدهد و اینکه در آسیا مقابل یک تیم مجهز به اسم الاتحاد عربستان میتوانیم به‌راحتی گلزنی کنیم و شانس صعود داشته باشیم نشان میدهد این حرف من پر بیراه نیست. قطعاً هدفمان در این فصل بودن در جمع مدعیان است و میخواهیم روزهای خوبی را برای هواداران و مردم اصفهان به‌عنوان نماینده آن‌ها در فوتبال ایران رقم بزنیم.


قبول داری قرار نداشتن ذوب‌آهن در شرایط مسابقه لطمه‌اش را اینجا به این تیم زد و شاید اگر لیگ زودتر شروع میشد تیم با بودن در این شرایط میتوانست عملکردی به‌مراتب بهتر داشته باشد؟


قطعاً همین‌طور است و اگر لیگ شروع میشد ذوب‌آهن با شرایط بهتر و آمادگی به‌مراتب بالاتر میتوانست مقابل الاتحاد قرار بگیرد. بااینکه بازیهای تدارکاتی بسیار خوبی داشتیم و با تمام قوا آماده این دو مسابقه بودیم اما قطعاً اگر درگیر لیگ بودیم شرایطی به‌مراتب بهتر داشتیم. آسیا تمام شد و الان آماده لیگ هستیم و به چیزی جز یک حضور قدرتمند و بودن در جمع مدعیان فکر نمیکنیم.
 

سیدیاسر رضوی


تازه ترین خبرها