انتقادها از مدیریت فدراسیون پس از پست جدید ساکت
10002
رفیق قدیمی تاج چند سمت دارد؟
24 مرداد 1398
257
ایرانی
با حکم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی فوتسال انتخاب شد.

روزنامه گل  - با این حکم تاج، محمدحسن انصاری‌فرد به‌عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی و ریاست سازمان لیگ فوتسال از سمت‌های خود استعفا داد. مشخص نیست چرا رئیس فدراسیون فوتبال برای پستی که اهمیت زیادی ندارد این‌چنین هزینه می‌کند و محمدرضا ساکت را برای آن انتخاب می‌کند اما آن چیزی که مشخص است در چند سال گذشته ساکت نزدیک‌ترین فرد به تاج بوده و در تمام تصمیمات کلان فدراسیون فوتبال نقش اساسی داشته است. اتفاق دیروز با انتقاد شدید رسانه‌ها همراه شد و چند رسانه محمدرضا ساکت را "ابوالمشاغل" فدراسیون فوتبال نامیدند.


ساکت که دوران موفقی در مدیریت باشگاه سپاهان داشت و نتایج قابل قبولی هم سپاهان در دوران او گرفته بود، حضورش در کنار تاج در سال‌های گذشته به قبل از رئیس شدن مهدی تاج در فدراسیون فوتبال برمی‌گردد. وقتی در زمان ریاست علی کفاشیان، مهدی تاج به‌عنوان رئیس سازمان لیگ انتخاب شد، اولین حکمش برای محمدرضا ساکت را به‌عنوان مشاور صادر کرد تا مدیر هم‌شهری خود را بعد از مدتی دوری از فوتبال به اطراف فوتبال برگرداند. مدت زیادی از پست جدید ساکت نگذشته بود که این مدیر اصفهانی به‌عنوان مدیر بازاریابی سازمان لیگ هم انتخاب شد.


نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال 1395 ریاست فدراسیون فوتبال تغییر کرد و مهدی تاج به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. بعد از انتخاب تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال همه منتظر بودند ببینند که تاج برای یار دیرینه‌ی خود در ورزش چه سمتی را انتخاب می‌کند. کمتر از 2 ماه بعد از انتخاب تاج، محمدرضا ساکت اولین حکمش در زمان ریاست او را از رفیق قدیمی خود گرفت. مهدی تاج در آخرین روز خردادماه سال 1395 محمدرضا ساکت را به‌عنوان «مشاور مسئول حوزه ریاست و مدیر تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال» انتخاب کرد. پس از مدتی تاج تصمیم گرفت در فدراسیون فوتبال چند سازمان مختلف تشکیل دهد. با این تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال، سمت ساکت از مدیر تیم‌های ملی به «رئیس سازمان تیم‌های ملی» تغییر کرد. با این پست محمدرضا ساکت ناظر بر عملکرد تمام تیم‌های ملی فوتبال ایران شد و می‌توان گفت که تبدیل به تأثیرگذارترین فرد در تصمیمات فوتبال ملی ایران هم شد.


ساکت باوجود پست پرمشغله‌ای که داشت، در نشست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که بهمن‌ماه سال 1395 برگزار شد، پست‌های جدیدی گرفت و در این جلسه به‌عنوان عضوی از کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، عضوی از کمیته فنی و توسعه فوتبال و عضوی از کمیته بازاریابی انتخاب شد. ساکت در حالی این پست‌ها را گرفت که مشخص بود مهدی تاج می‌خواهد در تمام بخش‌های فدراسیون ردپای ساکت باشد تا به‌نوعی این رفیق قدیمی همه‌جا حافظ منافع رئیس فدراسیون فوتبال باشد.


در کنار تمام این پست‌ها در همان روزها مهدی تاج، محمدرضا ساکت را به‌عنوان رئیس مرکز ملی فوتبال هم انتخاب کرد. هنوز یک سال از ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال نگذشته بود که محمدرضا ساکت با داشتن پست‌های متفاوت تبدیل به قدرتمندترین فرد فوتبال ایران پس از تاج شد. ساکت در شهریورماه سال 1396 پستی دیگری هم در فدراسیون فوتبال گرفت و به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شد. پستی که بعد از رئیس فدراسیون، بیشترین قدرت را در فوتبال ایران دارد.


بعد از ابلاغ قانون بازنشستگی و کنار رفتن اجباری ساکت از پست دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهدی تاج پست جدیدی را به او داد و ساکت به‌عنوان  مدیر و سرپرست تیم‌ملی انتخاب شد. ساکت در این روزها شاید رسماً در مرکز ملی فوتبال سمتی نداشته باشد یا از دبیرکل فدراسیون فوتبال کنار رفته باشد اما آن‌قدر قدرت در فوتبال ایران دارد که از مذاکره با سرمربی تیم‌ملی تا انتخاب او حضور دارد و حتی امور مربوط به تیم‌ملی بزرگسالان از صفرتا 100 زیر نظر او صورت می‌گیرد.
 

 


تازه ترین خبرها